Träning i sommar

Nya mål
Vi har nu börjat träna inför lägre klass vilket blir vårt nya mål i höst. Momenten som tillkommer är framför allt ett längre spår, kryp och så skott på platsliggningen. Spåret ser jag inte som något problem och krypet har vi kommit igång bra med. Då är det ju platsliggningen kvar......Jag tränar på hemma men eftersom jag upplever att andra hundar är den största svårigheten så är det ju det jag måste träna på.

Träningsupplägg
Nu har vi en del på gång i sommar. Vecka 29 blir det rapportvecka i Myckelgensjö med Karola Fängström m fl. Där kommer det också att finnas möjlighet att träna platsliggning med andra hundar.  Bara att vistas i miljö med många andra hundar kommer att vara utvecklande för oss.

I slutet av juli blir det träningshelg i Resele med Susanne Högdal, Kerstin Davis och en tjej från Östersund. Susanne har jag tränat mycket med när vi bodde i Umeå med min förra hund och hon är en förebild för mig när det gäller hundträning. När hon tränar hund så är det positivt och hunden älskar verkligen det den håller på med - den känslan strävar jag också efter när jag tränar hund.

I slutet av september sedan blir det kennelläger på Väddö med Ullhedens. Vi var på detta läger ifjol och det var mycket givande så det ser vi förstås fram emot.

Träningsgrupper
På klubben i Ö-vik är vi ett gäng som tränar ihop på onsdagarna och det är verkligen ett jättebra gäng att träna tillsammans med. Det enda tråkiga är det långa avståndet. Jag hoppas också få igång en grupp som kan träna på hemmaplan. Det finnas några träningssugna i Docksta och här i Nordingrå som jag hoppas på.

Möjligheter
Så visst finns det alla möjligheter att få till en platsliggning på Miranda. Frågan är bara om momentet blir klart detta år eller nästa. Jag ska i vilket fall som helst inte stressa detta moment pga någon tävling utan så länge det inte är stensäkert så kommer vi att avstå.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vad mycket skojjigt ni har planerat! :-) Hundliv är "hunderbart". ;-)

Och vilka kloka tankar du har angående platsliggning, Miranda och... ja, det mesta. :-)

Må så gottis, så ses vi nog i Myckelgensjö då kanske? :-)

2008-07-07 @ 17:42:09
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0