Sportlov i Östersund

Hela familjen har vecka 10 varit på sportlov i Östersund. Förmiddagarna bjöd på härlilg skidåkning för både Miranda och resten av familjen. Tyvärr hade vi ingen sol men med temperatur runt nollan så det var helt okej att njuta av matsäcken utomhus efter ett gott arbete i skidspåren. Vilket eldorado Östersund är om man gillar skidor på längden med ett mycket omfattande spårsystem och bra preparerade spår.

På eftermiddagarna passade pojkarna och Tony på att besöka Storsjöbadet som låg alldeles intill campingen medan jag och Miranda ägnade oss åt lydnadsträning tillsammans med Ingrid och hennes trevliga hundar. Träningen gick verkligen bra för samtliga hundar. Själv är jag särskilt nöjd med att platsliggningen börjar se riktigt lovande ut. Det var inspirerande att träna med Ingrid. Alla hennes hundar har en riktigt bra lydnad och det är lärorikt att se olika metoder och få tips som man kan använda i sin egen träning. Imponerande att träna tre olika individer som Ingrid gör - tänk bara att hålla isär namnen. Jag lyckades ta några bilder också som blev lite si och så men här kommer de i alla fall.

Mamma Salsa i apportering.


Systerdotter Toka i snygg utgångsposition.



Syster Hilda i krypet. 


Avslutningsvis Miranda i vänstervarv - så vi gjorde faktiskt lite nytta också!!!


Tack för den här gången Ingrid - ser framemot fler träningstillfällen tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack själv för både givande och väldigt trevlig träning i helgen! Miranda gick jättebra - ska bli spännande att följa era framgångar på tävling i år! Lycka till framöver.

2009-03-10 @ 19:12:04
URL: http://turbulens.se
Postat av: Kattis

Åh, så skoj med uppdatering i din blogg! :-)

Vilket toppenfint sportlov ni verkar ha haft i Östersund! Friluftsliv OCH hundträning, hur bra är inte det? ;-)

Kan tänka mig att Ingrid är härlig att träna med, jag har sett henne tävla en gång med Hilda och det som sammanfattar Ingrid tillsammans med hennes vovvar är "mysigt". :-) Det ser så trevligt ut! (Tyckte även herr husse i vårt hushåll.) :-)

Tar ni emot gästekipage på era måndagsträningar i ridhus? nyfiken

Må gottis!

2009-03-11 @ 07:07:23
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Kattis

Hej igen! :-)

Inte riktigt komma och träna i den bemärkelsen, och inte upprepade gånger - så jag är väldigt kravlös. ;-) Jag skulle vara intresserad av att komma EN gång och inte alls vara i vägen, mest bara vara på plats och låta vovvarna känna av miljön och andra hundar - har varit dålig med det på slutet. :-( Fy på matte säger vovvas. ;-)

Och givetvis betalar jag min del! :-) Så fråga om ni/de vill ha lite störning i form av två främmande vovvar vid ett tillfälle. :-) (Och jag blir inte ett dugg sur om det skulle bli ett nej, tänk på det.) :-)

2009-03-11 @ 13:12:32
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Annica

Hej! Ser att ni vaknat upp ur vintervilan:) Här har det varit lugnt på träningsfronten också ett bra tag. Det har ju varit lite andra gjejor ist;)

Nu har vi iaf kört igång & hoppas på att snön far fort så vi kan åka till skogen å spåra.

Hör av dig om du är på väg hit nån dag så kanske vi kan ses.



So long!

2009-03-14 @ 14:33:45
URL: http://www.tervoristerna.nu
Postat av: Annica

Rasklubben för belgiska vallhundar anordnar officiell lydnadstävling 26 april klass 1 & 2. Plats: Ö-vik Brukshundklubb



Anmälan online via rasklubbens hemsida www.mnlo.afbv.se/

eller till min mail

[email protected]



Välkommen med DIN anmälan

2009-03-28 @ 14:34:48
Postat av: Mixa

Du har blivit utmanad av Lone Mixa o Inca

2009-04-09 @ 19:28:46
URL: http://www.famnorberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0