Skrivkramp

Det är väl bäst att jag skriver lite då på begäran - alla stora skribenter drabbas ju nu och då av skrivkramp =)

Det blir inget tävlande för oss i år. Vi slipar vidare på lydnaden och kommer att vara grymma nästa år istället. Då kommer också platsliggningen att fungera och specialen kommer att sitta för både spår och rapport. Jag skojar lite här för den som tycker att lite mer ödmjukhet vore på sin plats.

För att vara lite mer seriös så känner jag att jag måste lösa det här med Mirandas upphetsningen mot andra hundar. Det har blivit mycket bättre men jag är inte nöjd ännu. För att det ska vara riktigt roligt att träna och tävla så vill jag känna att vi är mer i balans och att jag har bättre koll och styrning även i miljöer där andra hundar vistas. För mig kommer momenten i andra hund just nu och vår "känsla" om ni förstår vad jag menar i första hand.

Vi ska på kennelläger första helgen i oktober och Mirandas uppfödare Camilla Berg ska försöka hjälpa mig att komma vidare med detta problem. Som sagt vi är på rätt väg men det är en bit kvar.

Sedan ska jag försöka ordna en egen startpitol så vi kan jobba med skottvana inför nästa säsong för när det gäller skotten så tror jag det kommer att handla om att just göra det till en vana.

Platsliggning fortsätter att gå bra på träning. Vi har utvecklat detta moment till att även innefatta uppletande. Låter säkert väldigt märkligt men det går ut på att jag lägger ut en tennisboll där jag står under momentet och när Miranda legat sin tid går jag tillbaka, sätter upp henne och kommenderar leta. Hon ligger lugnt och är väldigt fokuserad så det känns riktigt bra.

På onsdag blir det träning i Ö-vik på brukshundklubben och kanske det blir ett nytt inlägg här i bloggen med rapport från den träningen redan innan helgen nu när krampen gått över.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Då ses vi på Ullägret då! Lycka till med träningen till dess.

2009-09-19 @ 19:57:26
URL: http://turbulens.se
Postat av: Susanne

Haloj på dig.

Vad har hänt, vilket självförtroende!! Bra, det gillar jag - go girl, go girl!

Du är ju flitig och noggrann, så jag tror på vad du säger, att ni kommer vara grymma till nästa säsong! Ser fram emot att följa er framfart.

/Susanne

2009-09-20 @ 14:57:06
Postat av: Kattis

Wiiihooo! Ett nytt blogginlägg från er! :-)



Ha ha, fast jag ska erkänna att det där med skrivkramp känner jag igen. :-|



Du får hojta om du vill ha min lille gamling Ghetto som störningsobjekt under Mirandas träning. :-) Han ser ju både lustig och konstig ut, samtidigt som han är en cool kille liksom med alla tassarna på jorden. :-)



Hur gick det att träna här i Ö-vik? Hoppas det gick gött! Kanske vi ses här i byn någon gång framöver här...? :-)



Ha de så bra, och trevlig helg på er!

2009-09-25 @ 16:08:06
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Susanne Högdal

Haloj tjejen. Hade ni bra på lägret, fick du den hjälp du behövde? MVH Susanne

2009-10-06 @ 21:48:23
Postat av: Annica

Nu vill vi ha en rapport från lägret!! & massaor med bilder på Tinto;)

2009-10-11 @ 00:44:01
URL: http://www.tervoristerna.nu
Postat av: Ingrid

Hej igen!

Det var trevligt att ses på Ull-lägret. Jag hade tänkt få skriva en kommentar i ditt nya inlägg - men det har inte kommit något. Lycka till med träningen, och hälsa familjen!

2009-10-15 @ 11:57:53
URL: http://turbulens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0